Bekräfta ditt sobernet-konto!

Igår (19 april) skickades ett mail ut till alla sobernet-användare från IOGT-NTO:s IT-avdelning. Vi vill med anledning av det klargöra och förtydliga informationen lite.

Dessvärre förekom det en del felaktigheter i rubrikraden som ledde till att flera mottagare uppfattade mejlet som SPAM. Mailet är äkta och du som sobernet-användare som vill behålla din mailadress måste bekräfta och fylla i det formulär som hänvisas till i mailet. Vi behöver ert svar senast den 10 maj. Ett nytt mejl kommer därför skickas ut under dagen till dem som ännu inte har svarat.

Detta grundar sig i hela IOGT-NTO-rörelsens arbete med den nya dataskyddslagen GDPR som träder i kraft den 25e maj. I och med det arbetet togs ett beslut av rörelsens alla GS:ar i höstas att för att ha tillgång till ett sobernet-konto ska du också vara medlem i någon av våra organisationer. Nu gick det från beslut till handling.

Det är viktigt att alla som har ett mejlkonto registrerat hos Sobernet svarar på enkäten och bekräftar om man vill behålla sitt konto eller ej.

Har du frågor kan du kontakta: support@sobernet.nu