Bright Minds

Materialet Bright Minds riktar sig till ungdomar och unga vuxna och övningarna syftar till att skapa många bra samtal. I materialet hittar ni sju möten med olika teman som alla relaterar till samhällsutveckling. Varje möte innehåller en eller flera berättelser från civilsamhället i olika delar av världen.  I mötesupplägget finns tid till diskussioner, olika övningar och möjlighet att planera och genomföra praktiska handlingar enskilt och tillsammans.

Materialet har två huvudsakliga syften:

• att ge unga en djupare förståelse för internationella frågor och utmaningar, genom att koppla lokal scouting till ett globalt sammanhang.
  • att skapa utrymme för diskussioner kring de utmaningar som alkohol skapar i relation till samhällsutveckling.

Ladda ner Bright Minds här!

Bright Minds-materialet är skapat av NSF, med stöd från Forum Syd.