Bright Minds på Jamboree 2019!

Har du lust att hålla i en workshop om saker du brinner för och dessutom få göra det på GDV:n (Global Development Village) på Världsscoutjamboreen i USA? Så klart du har!

Nu har du som NSF-scout möjlighet att göra något alldeles fantastiskt. IK ska tillsätta en arbetsgrupp på tre personer som tillsammans skall förbereda sig för att under jamboreen i USA genomföra NSF:s workshops Bright Minds på GDV:n.

Vårt nya material Bright Minds är till för dem som vill diskutera och lära sig mer om internationella frågor. Fokus ligger på utvecklingsfrågor och vilka utmaningar som finns, speciellt i relation till alkohol. Med hjälp av berättelser från olika delar av världen får du ta del av vilka utmaningar och framgångar scouter i andra länder upplever.

Som tack för arbetet kommer du som blir utvald att delta i arbetsgruppen att få hälften av din lägeravgift betald.

Vi söker dig med goda kunskaper i engelska och gärna andra språk. Du ska helst ha erfarenhet av att hålla i workshops eller liknande och du ska vara bekväm med att arbetsleda, då arbetsgruppen kommer att samarbeta med ett antal IST:are (funktionärer).

Är du intresserad? Skicka då in en intresseanmälan med en kort beskrivning av dig själv till IK@nsf.scout.se

Med vänligahälsningar,
Internationella kommitén