Familjescouting i Ransbergs scoutkår

I mitten av mars bjöd Ransbergs Scoutkår, med hjälp av verksamhetsutvecklarna, in till familjescouting. Något som visade sig bli mer populärt än de vågat drömma om!

91 deltagare dök upp på lördagsmorgonen. Familjerna delade in sig i patruller och efter att ha fått en liten påse med klädnypor för att skapa namnlappar, lite papper att fylla i uppgifter om barnen på samt en karta drog aktiviteterna igång.

Ett skiffer ledde dem till första stationen. Det passerade flera olika stationer med aktiviteter, bland annat pilkastning och knivanvändning, innan sista ledtråden ledde dem till Gilwelldalen där det grillades korv.

Föräldrarna samlades för att få lite mer information medan barnen lekte.

Under våren planeras fler tillfällen för familjescouting, och blir uppslutningen bra kanske det blir ännu en gång under sommaren.