Fixarkvällen slog alla rekord!

Den 16 maj hade scoutkåren sin vårliga fixarkväll. Vi var säkert närmare 50 personer, stora som små, som hjälptes åt att ställa scoutstugan i ordning inför sommaren.

Vi skrapade färg, målade, klippte gräs, rensade rännor, samlade in gammal vass nere i viken, rensade upp i kanotförrådet, satte upp nya vindskivor, städade köket, putsade fönster, skakade mattor, samlade ris, drog fram slanor till kommande läger, satte i följebåten, ja det och mycket mer till blev gjort! Eftersom det var närmare 30 grader på dagen och 20 i vattnet, så avslutades den fina kvällen med bad för många scouter, och med korvgrillning och lite lägerinfo. Tack alla för en härlig kväll!