Förbundsrådet 2016

Förbundsrådet 2016 i Karlstad

Förbundsråd 2016

I helgen som var genomfördes förbundsrådet 2016 i Karlstad, delvis tillsammans med övriga IOGT-NTO-rörelsen som spanade in sina lokaler inför nästa sommars kongresser.

Vi inledde under lördagen med en gemensam förmiddag där det bjöds på fördjupning kring insamling med föreläsare Per Stenbeck och en inblick i vårt gemensamma insamlingsarbete. Efter lunchen fick alla en liten lunchpromenad då vi förflyttade oss från Karlstad CCC till Karolinen, där vi skulle hålla till resten av helgen. De närmare 60 deltagarna välkomnades till förbundsrådet 2016 av förbundsordförande Fredrik Torberger.

Förbundsråd 2016
Klicka på bilden för att höra vad Fredrik och Towe har att säga efter rådslaget.

Först ut på rådslaget var genomgång, arbete med, samt diskussion och rådslag kring utkastet till vår nya kommunikationsplattform. Rådslagets andra del hade viss anknytning till kommunikationsplattformen och handlade om huruvida vi ska satsa på en större marknadsföringskampanj 2017 och 2018.

Innan kvällens festmiddag fanns två olika programpass att välja på. Antingen kunde man lyssna till, inspireras och diskutera kring Vit jul och Världens barn eller så valde man att gå till RScK (roverscoutkommittén) som bjöd in till diskussion om kommitténs existens.

En gemensam festkväll med god mat och trevlig stämning avslutade kvällen.

Söndagsförmiddagen erbjöd frågestund tillsammans med förbundsstyrelsen innan ytterligare programpass tog vid. Det som fanns att välja på i dag var Ledarskapsön, Utmanarscoututredningen, Målprojekt Studentscouting samt Målprojekt Supporterklubben.

Vid lunchtid avslutades förbundsrådet och deltagarna påbörjade sina resor hemåt.