Grattis Ellen Michaelsdotter Holm

ellen holm

Som förra veckan blev tilldelad stipendiet från Växjö Kommun för Ideellt arbetande föreningsledare med motiveringen:

”Ellen Michaelsdotter Holm, Värends scoutkår – Ellen är sedan många år aktiv och en stor energifaktor i scoutkåren. Hennes huvudsakliga fokus är som ledare för scouter i åldrarna 12-15 år, en åldersgrupp som ofta slutar med sitt engagemang i föreningslivet. I Värends scoutkår har medlemsantalet i åldersgruppen sedan länge ökat. Ellen är engagerad i styrelsearbetet och har lärt unga om föreningslivet på ett lättförståeligt sätt. Vid sidan av sitt engagemang i kåren har Ellen också varit aktiv på förbundsnivå, där hon bland annat har ansvarat för utformningen av en upplevelsebaserad ungdomsledarutbildning.”

Stipendiet avser att uppmuntra och stimulera ideellt arbetande föreningsledare till fortsatt föreningsarbete. Stipendiet skall i första hand utdelas till föreningsledare som är engagerade i ungdomsarbete. Stipendiet är på 10 000 kr och kommer att delas ut i samband med nationaldagsfirandet i Linnéparken den 6 juni.

/Markus Syrén, Värend scoutkår