Åby Scoutkår

Vi har en egen hemsida som vi uppdaterer mer frekvent. Du hittar oss på:

www.abyscoutkar.se

grafik siselgarn

Avdelningar

Vi är Åby Scoutkår och oss hittar du utanför Norrköping! Vi har scouter för barn från 2:a klass och uppåt i avdelningarna Spårare, Upptäckare, Äventyrare, Utmanare och Rover. Just nu tar vi emot fler medlemmar! Gå in på vår hemsida och kontakta oss för att komma och testa på scouting hos oss! Hoppas vi ses!

Vår scoutgård ligger bredvid Sandstorpsskolan på adressen Konsumvägen 1. Vi har även en lägergård som du kanske känner igen? Mela Stugan ligger mellan över och nedre Glottern och där spenderar vi många helger och sommarläger-veckor. Mela finns även tillgängligt för uthyrning om du är intresserad av det.

Kontakta mig!

Är du intresserad av att testa på scouting hos oss? Eller har du kanske några andra frågor? Du är varmt välkommen att kontakta vår kårordförande:

Love Mattsson
l-vvee@hotmail.com

Ledare

Vi i Åby Scoutkår har förmånen att ha ett brett ledarteam. Vi har de gamla rävarna som har stor erfarenhet och tar med sig en trygghet. Sen har vi ungdomar med bra ledarskapsförmågor som också sätter lite fart på aktiviteterna. På bilden ovan syns en del av kårens ledare och andra möjliggörare uppradade i scoutskjortor efter en lyckad ledaravslutning.

Översta raden: Bert Svensson, Linnea Bevemyr, Kaj Lindholm, Lukas Mattsson, Robin Gyllander Larsson, Greger Mattsson Nedre raden: Love Mattsson, Madeleine Rapp, Linn Johansson, Erika Lindholm, Ann-Christine Mattsson, Britt Wiesner, Lena Svensson Sittande längst fram: Emil Lindholm

Grafik löv 2Vill du hjälpa till?

En hjälpande hand är alltid uppskattat!

Om du som vuxen vill hjälpa kåren finns det många saker du kan göra. Att vara avdelningsledare är bara ett exempel, underhåll av Mela eller scoutgården är ett annat. Du kanske har någon speciell kunskap inom något område som kan vara intressant för våra scputer att lär sig? Vad det än är så tveka inte att höra av dig till oss! Ta kontakt med någon av våra ledare eller styrelsen.

Allt jobb som alla våra ledare lägger ner är ideelt. Vi har även krav på att du som medlem måste vara nykterist, men du behöver inte vara medlem för att hjälpa till i kåren.

Åby Scoutkår

Inga nyheter hittades.