Linköping Scoutkår

Om oss!

NSF Scoutkår Linköping är en scoutkår som tillhör Nykterhetsrörelsens Scoutförbund. Vi tillhör en ungdomsorganisation som erbjuder barn och ungdomar drogfria aktiviteter.

Vårt mål är att du som medlem ska ha möjligheten att utvecklas till en självständig och ansvarstagande individ, som väljer att avstå från alkohol och andra droger och vara en schysst kompis och medmänniska.

Här i Linköping har vi vår verksamhet i vår scoutstuga Muggebo utanför Berg, Vretakloster.

Vår verksamhet har familjescouting och  från 8 år och uppåt. När du blir äldre har du möjligheter att fortsätta som ledare.  Vi är indelade enligt följande grupper:

Familjescouting. Spårare 8-9 år. Upptäckare 10-12 år. Äventyrare 13-15 år. Utmanare 15-18 år. Rover 19-25 år.

I scouterna träffar du kompisar, är ute och inne med lek och pyssel. Beroende på åldersgrupp kommer dina utmaningar att variera, ju äldre du blir desto mer får du påverka verksamheten och anta större utmaningar.

Vi vistas även i skog och mark för att lära oss att ta hand om naturen och klara oss själva. Ett läger eller hajk ger oss möjlighet att praktisera det vi lärt oss under åren.

Vill du veta mer om scouting så gå in på www.nsf.scout.se/

Vill du veta mer om våra avdelningar och ledare så sök vidare här på vår hemsida.

Vi har även en Scoutstuga som vi använder för Läger och Hajker. Vi hyr gärna ut den till medlemmar och andra scoutförbund eller verksamhet som stödjer IOGT-NTO rörelsens anda. kontakta Arne Lundblad. 072-8751984

Varmt välkommen till oss!

Linköping Scoutkår

Inga nyheter hittades.