Berg Scoutkår

Välkommen till Berg Scoutkår!

Kåren bedriver aktiv scoutverksamhet för Spårare (8-9 år), Upptäckare (10-12 år) och Äventyrare (13-15 år).

Scoutstugan

Kåren äger en liten stuga i skogen. Här håller vi till med utomhusaktiviteter hela året. Under de senaste åren har våra stugvärdar renoverat och gjort fint i stora och lilla rummet plus hallen. Projektet att bygga ett nytt förråd med hjälp av en gåva från nedlagda lokalföreningen Förgätmigej är klart och vi är väldigt nöjda med resultatet.

Spårare (8-9 år) har möten Jämna veckor kl. 18:15-19:45. Ledare är Margareta ”Meta” Johansson, Ingmar Karlsson och Maria Bjurström.

Upptäckarna (10-11 år) har möten jämna veckor 18:15-19:45. Ledare är Camilla Einarsson, Jennifer Ivarsson, Jesper Ivarsson och Mattias Syrén

Äventyrarna (12-14 år) har möten ojämna veckor 18:15-19:45. Ledare är Jennifer Ivarsson, Jesper Ivarsson och Mattias Syrén

grafik kotte

Medlemsavgift