Klartänkt

Klartänkt riktar sig till dig som är intresserad av att reflektera kring alkohol och andra droger samt tobak. Genom att bli medvetna om våra val i livet och fundera på varför vi väljer och väljer bort något, ökar våra förutsättningar för att vi ska kunna ta välgrundade beslut.

Klartänkt baseras på lekfulla övningar som får deltagarna att vrida och vända på hur och varför. Övningarna ger utrymme att hitta egna svar och få förutsättningar för att ta ett nyktert ställningstagande.

Klartänkt.nu

På klartankt.nu finns samma material som i boken, men här fyller vi kontinuerligt på med nya övningar. Här kan du också söka och filtrera övningarna för att enklare kunna planera ett scoutmöte. Du kan välja att ”hjärta” en övning för att visa andra användare vilka övningar som är bra. Du kan spara övningar i en läslista som du sen mailar till dig själv och dina ledarkollegor. Allt för att det ska bli enklare för er att planera scoutverksamhet!

Och vem vet, kanske kan du skicka ett tips på en ny övning som vi kan lägga upp på klartankt.nu framöver!

Boken Klartänkt

Här kan du köpa Klartänkt till din kår eller förening.

Vill du hellre bläddra igenom materialet digitalt kan du göra det här eller ladda ner det som PDF här.

Har du frågor eller funderingar om materialet hör gärna av dig till Towe Bengtsson.