Ny lokal

Efter nästan 50 år i Föreningsgården var det dags för flytt till ny lokal.

Från 1 januari 2019 finns Grava NSFs Scoutkår på Odalvägen 50, tillsammans med Skåre Handboll, Hertzöga BK och Öppna Förskolan i Skåre. Kåren har inrett garaget och har tillgång till bra grönytor utanför lokalen. Det blev en hel del att fundera på inför flytten och en väldans massa saker att ta ställning till. Vad behöver vi? Vad måste vi göra oss av med? Vad får plats i distriktsförrådet? Två lördagar i november och december samlades medlemmar i kåren för att genomföra den fysiska flytten av alla grejer som skulle med till Odalvägen. Det blev också några turer till tippen.

När scouterna drar igång igen 2019 är det med kårens nya lokal på Ilanda IP som utgångspunkt.