Extra utlysning! Oskar Franzéns Stipendiefond

Glöm inte bort att det finns stipendier att söka för dig som är medlem i Nykterhetsrörelsens Scoutförbund!

Stiftelsen Oskar Franzéns Stipendiefond   har just nu en extra utlysning av stipendier. Skicka in din ansökan senast 15 december 2021.

Stiftelsen Oskar Franzéns Stipendiefond delar varje år ut ett eller flera stipendier. Fonden instiftades 1975. Oskar Franzén var under sin levnad en av förgrunds­gestalterna i svensk nykterhetsrörelse och visade i sin verksamhet på många sätt sin vilja att stödja utbildningen för den helnyktra sektorn.

Fondens ändamål är därför att ge hjälp till utbildning för helnyktra ungdomar som är medlemmar i IOGT-NTO-rörelsen och som kan förväntas att i framtiden förbli aktiva i denna rörelse. Utdelning av avkastning av disponibla medel sker på Oskar Franzéns födelsedag den 5 oktober.

För att vara berättigad att söka stipendier ska sökanden

• vara under 25 år
  • vara aktiv medlem i IOGT-NTO-rörelsen
  • kunna ange ett definierat utbildningsändamål till vilket stipendiet skall användas
  • efter genomgången utbildning dokumentera densamma

Ålder och den aktiva gärningen som medlem i rörelsen skall skriftligen styrkas.

Ansökan ska skickas med post till IOGT-NTO, Stipendier och verksamhetsbidrag, Box 12825, 112 97 Stockholm eller med e-post till ansokningar@iogt.se.

Tänk på att din ansökan ska vara inlämnad senast den 31 mars 2022.

Har du frågor kan du skicka in dessa med e-post till ansokningar@iogt.se så hjälper vi dig!

Ansökningsblankett Oskar Franzén (word)
Ansökningsblankett Oskar Franzén (pdf)