Solvarg 2019 INTE inställd

Den 2 april meddelades att Leda Patrull Solvarg blivit inställd.
Efter mångas önskemål om att kursen ändå ska bli av, har teamet tagit nya tag och gör nu ett nytt försök att få ihop ett kursteam för att kunna köra Solvarg som planerat i sommar.

Det vi främst söker till teamet är patrullfaddrar. Som fadder stöttar du din patrull och jobbar med patrullens grupprocess, du kommer också få hålla i något kurspass under veckan.

Vet du någon som skulle passa, eller vill du själv bli kursfadder? Hör av dig omgående till amalia.ideborg@nsf.scout.se.

*****************************************

Publicerat 2019-04-02

Tyvärr måste vi meddela att årets Solvarg är inställd. Beslutet togs i helgen av kursteamet tillsammans med kommittén LÄR. Kursen är inställd på grund av att det varit lite oklart med de nya rutinerna i arbetet mellan NSF och folkhögskolan, samt att vi har haft svårt att få ihop ett team.

Planen är att Leda Patrull Solvarg återkommer nästa år som vanligt.

/Solvargsteamet