UScK-möte i Norrköping

TASS, Ting, framtidsvisioner och Världens barn när UScK hade möte

usck-mote-oktoberTåget rullade in på stationen i Norrköping, något sent, men äntligen var hela Utmanarscoutkommittén (UScK) på plats och redo för möte. Med massor av punkter på agendan kickstartade vi mötet på lördagsmorgonen. Bland annat diskuterade vi TASShelgen och tinget 2017 – men framförallt handlade mötet om att skapa en klar plan för vad vi faktiskt vill uppnå i kommittén och hur vi vill göra det.

Vi höll en workshop för att komma fram till våra personliga mål i kommittén och för att komma fram till gemensamma mål att sätta upp. Vilket vi gjorde lite senare under dagen – det kändes både inspirerade, spännande och utmanande!

Världens barn-utmaningen, som vi uppmuntrat utmanarlag att delta i, ville vi såklart också vara med på. Därför tog vi oss in till centrum för att skramla ihop en slant. Det var kallt ute i höstvädret, men ack så värmande det var att se välviljan hos de allra flesta som var ute på stan denna dag. Det kändes fantastiskt att få vara med och bidra till att åtminstone några barn får en bättre vardag.

usck-skramlar-2017

Mötet avslutades dagen därpå och jag tror att vi alla åkte hem ännu mer peppade och inspirerade för att skapa ännu bättre utmanarscouting!

/Jack, ordförande UScK