Umugenzi Rafiki – för din kår!

Vi i Internationella Kommittén (IK) vill bjuda in din avdelning till att medverka i ett vänskapsprojekt mellan scoutkårer i Östafrika och Sverige. Projektet är en fortsättning på vårt fleråriga samarbete, Umugenzi. Nu vidareutvecklar vi samarbetet och tar nästa steg, Umugenzi Rafiki. Vi hoppas att ni vill vara med!

Umugenzi Rafiki innebär en breddning av vårt tidigare samarbete. Vi kommer att jobba tillsammans med scoutkårer från fler länder och utveckla utbytet på lokal nivå i Sverige och i Östafrika. Hösten 2018 drar vi igång det här spännande arbetet med att tillsammans ta fram en internationell kokbok. Ert bidrag, i avdelningar och kårer, blir att under några scoutmöten laga och dokumentera er bästa hajk-mat. IK kommer ge förslag på upplägg för tre scoutmöten, som tagits fram för projektet. Efter att de inledande mötena genomförts och hajk-recepten samlats in, kommer alla bidrag att samlas i en internationell och flerspråkig kokbok, som ni såklart får tillgång till. Det blir en smaskig möjlighet att arbeta internationellt på avdelningen och i kåren!

Maila IK innan den 31 maj och berätta att ni vill vara med. Har ni frågor eller funderingar, hör av er!

Hungriga hälsningar
Cecilia, Erik, Johanna, Lazare och Sanna