Varmt välkomna till ett nytt scoutår tillsammans med Hällans Scoutkår av Nykterhetsrörelsens Scoutförbund.

För att fortsätta vara medlem i kåren behöver du bekräfta ditt medlemskap via den länk du har fått i ett mail och även betala in medlemsavgiften till kårens pg 69 84 45 – 4, märk inbetalningen med scoutens namn.

Kåren har en årlig medlemsavgift på 350:- för första familjemedlemmen. Övriga familjemedlemmar betalar 150:-

Scouter i Ljungaverk betalar 100:- per person.

Viktiga datum att ha koll på:
5 februari – Föräldrar är varmt välkomna till workshops på Hällan, Södermalmsgatan 40

18.00 – 19.30 Prova att göra ett enklare hantverk med ståltråd och metallåterbruk
18.00 Info om Worldscoutjamboree i USA 2019 (Äventyrarföräldrar)
18.30 Föräldrastöd med att hjälpa till att sköta om huset, Hällan (alla)
19.00 Information om sommarens scoutläger Vildmark 2018 (för barn i åk 3 ->)
12 februari – Terminsstart för alla scouter i Sundsvall på Södermalmsgatan 40 kl. 18.00.
Ta gärna med en kompis som är sugen på att börja

26 mars – Kårens årsmöte håller vi i samband med det vanliga scoutmötet.
Alla scouter är varmt välkomna att vara med.

16 april – Idag öppnar vi även upp verksamheten för de barn som går i åk 1.

11-13 maj – Under Kristihimmelsfärdshelgen åker vi och hälsar på hos Kapten Krabba vid Uvbergsstugan. Upptäckare och Äventyrare kommer på fredagen och Spårarna ansluter på lördagen.

8-10 juni Spårarscoutläger för alla som i år går i åk 1-3

28 juli – 4 augusti Scoutlägret Vildmark 2018 vid sjön Malungen utanför Hassela. För scouter i åk 3 och uppåt.

31 augusti – 2 september Familjeläger i Storvallen
Anmälan tältboende: https://ebas.nsf.scout.se/registrations/add/81
Anmälan inomhusboende: https://ebas.nsf.scout.se/registrations/add/80

Hällans Scoutkår har verksamhet för barn och ungdomar. Vi håller till på Hällan, Södermalmsgatan 40 i Sundsvall. I Ljungaverk brukar vi oftast träffas utanför Karlsro Flyers klubbstuga.

Terminsprogrammen dyker upp på scoutkårens hemsida så fort de är klara
Mer information om scoutkåren finns på:
Hemsidan: https://www.nsf.scout.se/sundsvall
Facebookgrupperna: ”Hällans scoutkår av Nykterhetsrörelsens Scoutförbund” och ”Scouter i Ljungaverk”
Instagram: hallan_scout