Kompisrekrytering

Vill du ha lite extra skjuts i arbetet med att få fler scouter till er verksamhet?

Häng på vår kompisrekryteringskampanj under vecka 13! Kompisrekrytering, där era befintliga scouter tar med sig en kompis till ett scoutmöte, är ett vinnande koncept som många redan använt genom åren och som nu återkommer i en ny gemensam tappning.

Som en del av kampanjen kommer kåren få ta del av inbjudningsmallar, tips på aktiviteter för scoutmöten med många nya scouter, tillgång till marknadsföringsmaterial för sociala medier och en liten profilprodukt till både den nyrekryterade och den rekryterande kompisen.

Passar det inte att kompisrekrytera vecka 13 så väljer ni självklart en vecka som passar kåren bättre.

En inbjudningsmall i wordformat hittar du här.

Nedan finns tre olika bilder ni kan ladda hem och använda i sociala medier.

Aktivitetsförslag

Har ni bett scouterna bjuda in sina kompisar för att prova på scouting? Här kommer några tips från NSF:s material Klartänkt samt Scouternas aktivitetsbank!

Lära känna varandra lekar:

Lekar som får igång kroppen och kreativitet

• Här kommer vi är en rörelselek där scouterna i lag ska turas om att gestalta och sedan gissa vad de andra föreställer.
  • I leken Anka, anka, gås står scouterna i en ring och blir utmanade av en person som klappar dem på axeln och säger antingen anka eller gås.

Samarbete och uppstart

• Gnistan är en lek där scouterna står i en ring och ska skicka en gnista, en handtryckning, till varandra runt ringen.
  • Varsågod, en present innebär att Scouterna två och två göra en övning där de i en snabb följd ska ge varandra låtsaspresenter.

Härligt peppande och stärkande övning

• Jubla för mig innebär att scouterna går runt i rummet och får när de vill gå upp på en stol och säga sitt namn, varpå alla andra ska jubla och hurra för den som står på stolen.
  • I övningen Prata på får scouterna öva på att ta ställning och berätta varför de tycker på ett visst sätt.

Beställ profilprodukt/give away

De förbeställda prylarna är nu utskickade till kårerna. Har ni missat eller behöver komplettera?
Maila följande uppgifter till verksamhetsutvecklare Sara Mörner, sara.morner@nsf.scout.se.

• Adress dit vi ska skicka profilprodukterna:
  • Vilka avdelningar kommer kompisrekrytera:
  • Uppskatta antalet profilprodukter ni önskar beställa:
    (En pryl till den som rekryterar, samt en pryl till den som bli rekryterad)

Att delta i kampanjen är detta år helt kostnadsfritt. NSF står för kostnaden av profilprodukter och porto.

Frågor?

Vi frågor om kampanjen kontakta verksamhetsutvecklare Sara Mörner