Våra anläggningar

Storvallens fjällstugor

Storvallen ligger i västra Jämtlandsfjällen. Sedan 1966 har vi välkomnat gäster för läger, utbildning i friluftsliv och att bara njuta av naturen. Här finns något för alla – familjer, grupper och kompisgänget.

Utanför stugknuten finns sommarleder för fridfull vandring och vintertid längdskidspår och närhet till turskidåkning på vida fjällvidder. Endast 3 km bort ligger Storlien och erbjuder slalomåkning för hela familjen, tågstation och service. Hos oss finns 6 st modernt utrustade fjällstugor, vedeldad bastu och gemensam friluftsutrustning att låna.

Anläggningen erbjuder även plats för kårläger med tillgång till lägerutrustning, en stor tältkåta sommartid för aktiviteter, tältplatser och stugor för möjlighet till kombinerat boende.

Välkommen till ditt nästa äventyr hos oss!

Lär mer och boka på vår hemsida: Storvallen.nu

Kontakt

Vill du komma i kontakt med oss är du välkommen att höra av dig via e-post till fjallstugor@nsf.scout.se.

Vår hemsida når du på: www.storvallen.nu

Följ oss på Facebook: facebook.com/storvallen

Eller på Instagram @storvallen

Stiftelsen

Stiftelsen NSF-scouternas Fjällstugor är en ideell stiftelse med Nykterhetsrörelsens Scoutförbund som huvudman.

Ordförande
Martin Karlberg