Skövde-Skultorp Scoutkår

Välkommen till

Skövde-Skultorps scoutkår!

Nu är det sommaruppehåll från ordinarie verksamhet, då genomförs det fixarkvällar på onsdagar. Då kommer vi att fixa det sista på utsidan av stugan i Skultorp och städa inne. Både barn och vuxna är välkomna att vara med så mycket ni kan.

Vi börjar onsdag 28:e juni kl. 18 till ca 20, vi bjuder på fika.

Under våren och hösten är det

möten på onsdagar

kl. 18.00-19.30 för åldrarna 7 år och uppåt.

Alltid oömma kläder och kläder efter väder! (ej nya kläder)

Om du som vuxen är intresserad och vill vara med i vår verksamhet se nedan för  kontaktinformation.

Våra stugor

Simsjöstugan

Vi är vid stugan i Simsjön, Herrekvarnsviken (vid den södra badplatsen), under sen vår och tidig höst.

Stugan i Skultorp

Scoutstugan finns på Kvarnvägen 5 i Skultorp. Nedanför återvinningscentralen. Här har vi verksamhet under sen höst och tidig vår/vinter.

Karta för att hitta våra stugor, markerade med blå stjärna på kartan (öppnas i ny flik)

Bli medlem!

Om du vill bli medlem är du välkommen att prova på vår verksamhet genom att komma till våra scoutmöten eller kontakta scoutkåren för mer information, se kontaktinformation nedan.

Kontaktuppgifter till medlemmar

Om du har varit med vid några tillfällen på våra scoutmöten och vill bli medlem i vår scoutkår vänligen använd följande länk till medlemsuppgifter – ny scout (öppnas i ny flik) och fyll i medlemmens/scoutens kontaktuppgifter så att vi kan skicka ut löpande information om vår verksamhet. Vi behöver även telefonnummer till er vid behov under våra scoutmöten.

Vill du som vuxen vara med i vår verksamhet?

Då kan vi erbjuda dig: delaktighet i scoutverksamhet för barn och unga, scoutledarutbildningar, friluftsliv och nykter verksamhet.

Vi behöver: nya ledare under våra scoutmöten i veckorna samt extra personella resurser som hjälp vid olika aktiviteter utöver våra ordinarie scoutmöten.

Är du intresserad av att veta mer om vår verksamhet är du är välkommen att höra av dig till Skövde-Skultorps scoutkår, se kontaktinfo nedan!

Om du vill veta mer om vad det innebär att vara ledare inom Nykterhetsrörelsens Scoutförbund kan du läsa mer här! (öppnas i ny flik)

Här finns mer info om de metoder vi använder oss av inom scouterna. (öppnas i ny flik)

Scouterna har en egen folkhögskola med flera utbildningar för dig som är intresserad av dessa. (öppnas i ny flik)

Medlemsavgift

Du är välkommen att prova på och vara med ett par scoutmöten innan du betalar in medlemsavgiften. Som medlem i vår kår erhåller du 100 kr i rabatt vid köp av en scoutskjorta.

Medlemsavgiften är 300 kr/kalenderår.

Medlemsavgiften betalas in på PG: 32 95 46-6, eller swish: 123 610 87 73 (Skövde-Skultorp), ange scoutens namn.

Scoutplagg

Om du vill köpa en scoutskjorta – mer info och storlekar här. (öppnas i ny flik)

Om du vill köpa en scout t-shirt – klicka här för mer info. (Vuxenstorlekar finns här – rak version, insvängd version).

Kontakta någon av ledarna så samordnar vi inköpen av scoutplaggen.

kortarmad-t-shirt_barnstorlek

skovdeskultorp.scout.nsf@gmail.com

Kåren har en sida på Facebook, där du kan följa kårens verksamhet, (krävs ansökan för att kunna ansluta till gruppen som är privat).

Kårmössa

Vill du ha en kårmössa för 50kr? Prata med någon av oss ledare så att du får rätt storlek. Pengarna kan betalas in på PG 329546-6, Skövde-Skultorp, ange ”mössa” och scoutens namn.

Kårmössa

Skövde-Skultorp Scoutkår