Dialogmöten gällande ny organisationsform

Performance 2

Vi i förbundsstyrelsen har uppfattat att det finns ett fortsatt stort behov av mer information kring läget i de två utredningarna, både den gemensamma med hela rörelsen men också i den egna utredningen som förbundsmötet tog beslut om. Därför kommer digitala möten med detta som tema att äga rum den 10 april kl. 20:00-21:00 och den 13 maj kl. 20:00. Mötena är öppna för alla medlemmar.

Fortfarande är mycket oklart och inga som helst slutliga beslut angående förslag och liknande är ännu fattade. De beslut som tagits rör vad utredningarna just nu skall fokusera på, inte vart de ska landa. Detta ändras löpande utifrån behovet av information. På mötet den 10 april kommer det att finnas tillfälle till frågor men utrymmet för diskussioner är begränsat utifrån både formatet och den avsatta tiden.

Detta möte innebär att den planerade KO-träffen den 10 april utgår.

Ett dialogmöte med samma frågor men med mer tid avsatt planeras till kvällstid den 13 maj, även då utgår den planerade KO-träffen.

Vid det tillfället går förbundsstyrelsen igenom den presentation som gjorts på förbundsrådet och sammanfattar de diskussioner som kom upp under förbundsrådet. Detta för att ge de, som inte deltagit i förbundsrådet, samma information.

Länkar till mötena finner du här:

Du som inte kan delta på mötena kan ta del av information i efterhand. Detta läggs på sidan är vi samlar samtliga uppdateringar gällande utredningen.