Över 15 engagerade kårer i Vit jul!

När samhället stänger för julledighet öppnar vi vår dörr lite extra

I år satte förbundsstyrelsen ett gemensamt mål för att fler kårer skulle erbjuda Vit Jul-aktiviteter i december och under jullovet. Om 15 kårer arrangerar en aktivitet får alla medverkande kårer tårta till sitt årsmöte. Och vet ni, vi har nått vårt mål! Följande 15 kårer (och 1 satelitkår) genomför Vit Jul aktiviteter:

• Ånäset
  • Moheda
  • Eneryda
  • Berg
  • Hällan
  • Horn
  • Flen
  • Älvsjö Västberga
  • Björksta
  • Scoutkåren Ljung
  • Stora Levene
  • Värend
  • Skattkärr
  • Lönneberga
  • Utby
  • Älmhult (satellit)

Vilka fler kårer kommer göra aktiviteter och därmed få tårta på sitt årsmöte? Hör av er till annie.roos@nsf.scout.se så sätter vi upp er på listan.

Alla barn ser inte fram mot julledigheten, att skolan stänger och att dagarna spenderas hemma. Femton procent av alla barn i Sverige drabbas negativt av att minst en förälder dricker för mycket. För dessa barn är det extra viktigt att få uppleva lek, värme och gemenskap under jullovet. Här gör våra kårer skillnad med sina aktiviteter.

Ni kårer som kommer genomföra aktiviteter får gärna registrera er aktivitet på Vit jul:s hemsida så den dyker upp. Passa också på att skicka ett sms, ringa eller mejla era lokala nyheter för att få bra publicitet på er aktivitet.

Tillsammans gör vi skillnad!