FS bjuder in till digital ordförandeträff lördag 9 maj

Förbundsstyrelsen bjuder in till extrainsatt digital ordförandeträff under sitt kommande styrelsemöte, den 9 maj kl. 14.00. Träffen syftar främst till att lyssna in kår- och distriktsperspektiv på den pågående Coronakrisen, men styrelsen välkomnar också feedback och inspel kring andra frågor.

Vi vet att många kårer kämpar hårt för att ställa om och fortsatt kunna erbjuda scouterna verksamhet, men också att det är tufft med ledarförsörjning och minskade intäkter. Stort tack för att ni kämpar! Förbundsstyrelsen har sedan tidigare beslutat att kårerna kan tillgodoräkna sig minst samma summa för aktivitetsstöd som föregående år för att lätta något på den ekonomiska oron. Vi vill gärna lyssna in hur förbundet ytterligare kan stötta den lokala verksamheten och tror också att kårer och distrikt kan ha nytta av det erfarenhetsutbyte som träffen också bidrar till.

Vi vill gärna ha in anmälningar (deltagarens namn, kår, mailadress och mobilnummer skickas till linn.ternefors@nsf.scout.se) senast torsdag 7 maj för att kunna planera upplägg och stötta alla deltagare tekniskt. Mötet kommer att ske på Lifesize. Det enda du som deltagare behöver är internetuppkoppling och hörlurar med mikrofon. Om inte ordförande kan delta är det givetvis OK att styrelsen utser en annan representant.

Varmt välkomna!
Förbundsstyrelsen