Handlingar till utmanarscoutTing

Helgen den 10-12 mars genomför utmanarscouterna sitt Ting i Trollhättan. På Tinget beslutar utmanarscouterna i frågor som rör deras verksamhet, till exempel vilka arrangemang som ska bli tilldelade reseutjämning. I NSF har utmanarscouterna en egen motsvarighet till förbundsstyrelsen – Utmanarscoutkommittén (UScK). Deras uppdrag är bland annat att ta tillvara på utmanarscouternas intressen och behov samt se till att de beslut som fattas på Tinget genomförs. Tinget väljer ledamöterna i UScK och godkänner också utmanarscouternas budget för kommande år.

Handlingar

Handlingarna för årets Ting är nu klara och du kan läsa och ladda ner dessa här:

Tingshandlingar 2023

I kalendern hittar du mer information om året Ting.