Tjäna pengar till kåren på Scouternas julförsäljning

Julförsäljningen en fantastiskt bra möjlighet för kåren att tjäna pengar som kan läggas på roliga saker. Varje år bidrar Scouternas julförsäljning till att göra fler unga redo för livet runt om i landet och i er kår. Julförsäljningen är en stor och viktig satsning för Scouterna som organisation. Nu behöver vi er hjälp för att den ska fortsätta att vara det!

Förutom att bidra med pengar är julförsäljningen ett bra tillfälle för kåren och Scouterna att synas. Prova att anordna en digital julbasar, ta med julkort och kalendrar till jobbet, använd ett scoutmöte till att gå runt där ni bor eller sälj produkter utanför den lokala mat-varubutiken. Ta kontakt med er lokala handlare, kanske kan ni göra någonting tillsammans?

Ni beställer julprodukterna i Scoutshop.se och genom att utnyttja rabattkoden Scouternasjulforsaljning2022NSF får kåren upp till 50 % på alla varor i julsortimentet. Detta gäller inte styckpack av Scouternas ljus, etiketter, Barnens adventskalender eller KFUM:s och Scouternas almanacka. Inte heller KFUM:s och Scouternas almanacka i 15- och 25-pack eftersom dessa redan är prissänkta i shopen. Scouterna är momsbefriade så alla priser är utan moms, och alla beställningar över 500 kronor är fraktfria.

Här hittar du årets informationsutskick

Här kommer några säljtips!

Prata igenom i kåren, på avdelningen, i patrullen eller hemma var ni kan sälja någonstans och hur ni ska göra. Gör en kundlista på vilka ni kan sälja till. Släktingar, grannar, på jobbet, lärarna på skolan eller andra du kan komma på.

Stå och sälj utanför affären, på torget eller arrangera en digital julmarknad med försäljning och lottdragning. Sprid informationen via kontakter och sociala kanaler. Scouternas julförsäljning är inte bara ett sätt att få in pengar utan också ett jättebra sätt att synas!

Läs på om produkterna! Du hittar all information på www.scoutshop.se/julforsaljning
Glöm inte att berätta var du kommer ifrån och vart pengarna går – tänk på att Scouternas Julförsäljning ger pengar både till din egen scoutkår och till alla andra scouter runt om i Sverige. Kanske ska ni använda pengarna till något speciellt i kåren, på avdelningen eller i patrullen? Ha på dig scoutdräkt.

Fyll i din kundlista så vet du vem som har köpt vad. Spara gärna kundlistan och ta fram den när det är dags igen. Dessa kunder vill säkert köpa av dig nästa år igen.

Lycka till – och stort tack för att du hjälper Scouterna hjälpa!

Här hittar du säljbladet för nerladdning.

Här hittar du beställningsformuläret.