Nominera till Nykter Scoutpriset 2021!

Nykter Scout-priset delas ut i samband med förbundsmötet till någon som gjort något av betydelse för nykter scouting i Sverige eller internationellt.

Vi vill genom Nykter Scout-priset väcka uppmärksamhet kring nykterhet inom scoutrörelsen. Vi vill uppmuntra förbundets medlemmar att jobba med dessa frågor och vi vill belöna individer och kårer som sprider nykter scouting i Sverige och i världen.

Nykter Scout-priset består av 10 000 kronor. Priset delas ut på Nykterhetsrörelsens Scoutförbunds förbundsmöte. Mottagare av Nykter Scout-priset är en person, patrull, avdelning eller juridisk person och utses av förbundsstyrelsen för Nykterhetsrörelsens Scoutförbund.

Medlemmar i NSF kan nominera mottagare av priset till och med 30 augusti 2021.
Mottagare av priset ska vara medlem i Nykterhetsrörelsens Scoutförbund.

Nominera här!