Nu släpps Årsmötesguiden i eBas!

Årsmötesguiden är ett nytt verktyg för att underlätta årsmötet för kåren.

Genom att arbeta med Årsmötesguiden får kåren hjälp med att allt ifrån att skriva dagordning och skicka ut kallelse till att direkt under årsmötet fylla i årsmötesrapporten, skriva protokoll och elektroniskt signera protokollet snabbt och lätt.

Du hittar denna funktion under Årsmötesguiden i menyn till vänster när du är inloggad på din kår i eBas. Efter att du skapat ett nytt möte är guiden självinstruerande och uppbyggd i fyra olika steg som du följer.

Vill du ha en guidad tur i funktionen och höra lite mer om hur den är tänkt att användas, är du välkommen att delta på ledarsamtalet den 11 november. Vid frågor eller funderingar kan du tills vidare höra av dig till caroline.spangberg@nsf.scout.se.