Ny prognos från Miljonlotteriet

Hej kära medlemmar!

Vi har nyligen mottagit information från Miljonlotteriet och deras framtidsprognos. Den nya prognosen säger att vi som förbund från och med nästa år kommer att få 25% mindre i bidrag, detta till följd av minskade inkomster för dem och en omorganisering i deras arbete. Det betyder att den prognos vi fick i höstas inte längre är aktuell. Detta kommer såklart påverka oss som förbund och den budget vi har och fastställde i höstas, men vi i Förbundsstyrelsen ska jobba för att lösa detta på bästa möjliga vis. Vi ser fortfarande ljust på framtiden och hoppas kunna genomföra den nystart vi planerat, men det kommer att bli under nya förutsättningar.

Mer information än så här har vi för nuläget inte men vi kände att det var viktigt för oss att ni får ta del av den och att veta att vi i FS jobbar på att lösa detta på bästa möjliga vis.

Har ni några mer tankar eller frågor får ni gärna höra av er till Förbundsordförande Ponthus Jessmor

Förbundsstyrelsen genom Ponthus och Sofia