Nya scouter välkomna 11 april

Under vecka 14 får vi hjälp av förbundets verksamhetskonsulent att rekrytera nya scouter till scoutkåren. Måndagen den 11 april är nya barn och ungdomar välkomna till Hällan, Södermalmsgatan 40 för att prova på.

Vi släpper från och med det datumet även in barn som går i åk 1.

Spårare åk 1-2 kl. 18.00 – 19.00

Upptäckare åk 3-4 18.00 – 19.30

Äventyrare åk 5 – 8 kl 18.00-19.30

Utmanare åk 9 – gymnasiet

Vi välkomnar även vuxna som är intresserade av att bli scoutledare. Vi vill att du tycker om att arbeta med barn och ungdomar. Vi hjälper till med den utbildning som behövs. För att vara ledare i Nykterhetsrörelsens Scoutförbund krävs att du tar ställning för personlig helnykterhet.