Rapport från förbundsstyrelsemötet

Digitalt förbundsstyrelsemöte 4–6 februari

På vårt senaste förbundsstyrelsemöte avhandlades många olika frågor och nu känner vi att vi äntligen är i gång med arbetet att leda förbundet framåt! Det är många praktiska saker som behöver fastställas i början av en ny mandatperiod, nu är det avklarat och vi kan satsa på såväl långsiktiga som kortsiktiga planer.

Vi har kopplat besluten som togs på förbundsmötet till olika personer i FS och bestämt arbetsfördelning inom FS. Arbetet med förbundets strategi och arbetsplan är i gång. Stiftelsestrategiarbetet ska påbörjas inom kort. Vi har inrättat ett arrangemangsutskott där Nanny Ytterbring, Anders Ödman och Sofia Friman ingår. Vi har tyvärr inte lyckats att skapa ett team för Solvarg 2022 men ser fram emot att kunna arrangera Solvarg 2023 i stället. Vi är glada över att kunna erbjuda Idékurs 2022 på Storvallen under höstlovet, vecka 44. Vi ser även fram emot att få träffa er medlemmar på de olika distriktsstyrelsemöten som snart genomförs i landet.

Väl mött!

Förbundsstyrelsen genom Birgitta Ipsonius

Protokoll

Visste du att alla kan ta del av förbundsstyrelsens mötesprotokoll under kårservice?
Dessa hittar du här.