Rapport från förbundsstyrelsen

Förbundsstyrelsens arbete november-december

Vi vill börja med att tacka för alla synpunkter och förslag på förbundets strategiarbete som vi fick ta del av på vårt Förbundsråd. Nu fortsätter arbetet framåt med hjälp av vår strategigrupp som består av Ponthus Jessmor, Anders Ödman och Björn Jönsson.

I början av november hade vi ett digitalt styrelsemöte som bland annat handlade om förbundets arrangemangsplan. Så håll utkik efter kommande arrangemang i förbundets regi! Vid ungefär samma tidpunkt skedde förändringar gällande vårt ekonomihanteringssystem då IOGT-NTO tidigare sagt upp vårt avtal. Numera är det Scouterna som hjälper oss att hantera vår ekonomi.

I början av december hade förbundsstyrelsen ett styrelsemöte i Göteborg närmare bestämt i Utbys scoutlokal. En gedigen föredragningslista avhandlades. Vi hann även umgås med varandra under lite lättare former med julpromenad, femkamp på Liseberg och ett julbord. Mötet resulterade i att en dialog kring vår medlemstidning Scouting Spirit startades på kårordförande, – samt distriktsordförandesamlingen. Diskussionen fortsätter i dessa forum så missa inte dessa tillfällen att påverka.

Vi hoppas att ni har haft en bra scouttermin och önskar er alla en

God (Vit) Jul och ett Gott Nytt scoutår!

Julhälsningar Förbundsstyrelsen