Scoutkåren Vikingen – nattvandrar under höstlovet

Scoutkåren deltar i Bjuvs kommunsatsning under höstlovet i ett helt nytt projekt tillsammans med Nattvandring i Bjuvs kommun.

– Scouternas vision är unga som gör världen bättre. Det innebär bland annat att vi scouter själva engagerar oss både lokalt som i globalt samhällsengagemang. Vi vill passa på och visa upp vår verksamhet samtidigt som vi bidrar till att öka antalet aktiviteter i Ekeby under höstlovet, säger kårens ordförande Rolf Andersson.

– Vi ser flera fördelar med projektet, det innebär fler aktiviteter och mötesplatser för barn och unga samtidigt som det är ett bra sätt för föreningarna och Nattvandring att synas, säger Martin Lind, föreningskontakt i Bjuvs kommun. Vi hoppas även att projektet ska kunna förebygga en del av den skadegörelse vi har sett i Ekeby den senaste tiden.

Med start fredagen den 23 oktober kommer föreningsaktiviteter och nattvandring att hållas klockan 18 – 00 under hela lovet. Tillsammans med föreningarna Ekeby Greys och Ekeby GIF kommer kåren att delta och hålla i olika i aktiviteter i anslutning till idrottshallen och multiarenan. På schemat står bland annat uteaktiviteter med oss i kåren, som att poppa popcorn över öppen eld, och Ekeby Greys kommer sända amerikansk fotboll i matsalen.