Tomasbodas södervägg renoverad

Den södra väggen var i stort behov av en renovering. Virket var så torrt och sprucket att det inte var någon idé att försöka måla det. Planen var att renoveringen skulle ha startat förra sommaren men pga pandemin så blev det uppskjutet. Ovolin, firma för byggnadsvård i Karlslund, har skänkt färg till stugan.
12 juni startade ett gäng från kåren att riva den gamla panelen. Samtidigt borstades och målades västra väggen inklusive farstubron.
Huset är från början timrat och det visade sig att stockarna under fönstren var i dåligt skick så innan något annat kunde göras behövde de bytas. Sen var det dags för reglar, papp, ny panel och rödfärg. Sen var det en del pyssel med foder och plåt runt fönstren.
I början av oktober var allt klart och även bänken som också renoverats. Nu är det bara att ta sig dit och avnjuta kaffet och utsikten.