NBV bjuder in till ”Ung i fokus” med Ungdomsbarometern

NBV bjuder in till webinariet ”Ung i fokus” med Ungdomsbarometern, tisdag 5 december kl.19.00 – ca 20.30

Vilka attityder och beteenden är viktiga att förstå vid dialog och arbete med dagens unga? På vilket sätt engagerar de sig och vilka krav ställer de på delaktighet och möjlighet att påverka?

Jessica Åkerström, analyschef på Ungdomsbarometern, ger oss en inspirerande och lärorik inblick i ungas liv. Det blir alltså ett unikt tillfälle för oss att ta del av vad ungdomar själva har att säga om sin egen generation.

Ungdomsbarometern, Sveriges bredaste ungdomsstudie, har studerat unga i över trettio år och ger analyser och trendspaningar kring ungas engagemang, påverkan och deras egen roll i samhället. Allt från hobbys och medievanor till politiska övertygelser och tankar om framtiden undersöks, bland tiotusentals unga mellan 15-24 år.

Kunskaperna du får under passet kan du använda inför kommande strategiska beslut, exempelvis genom ditt styrelseengagemang eller för att utveckla den egna organisationen.

Anslut via länken här.

Meeting ID: 871 2924 6960

Passcode: 348885

Vill du få en påminnelse – anmäl ditt intresse härhttps://forms.office.com/e/xzxx9AdDsb