Vad händer nu? – Framtidens nykterhetsrörelse

Fas 1 – Inriktningen

För att stötta det påbörjade arbetet med att utforska en ny gemensam nykterhetsorganisation, har ett projekt skapats och processen drivs numera vidare i projektform. Projektet heter ”Fas 1 – Inriktningen” och pågår fram till november 2023. Projektet syftar till att nå ett inriktningsbeslut (som förbunden individuellt beslutar om under 2023-års kongresser och förbundsmöte). Beslutet avgör om projektets nästa del ”Fas 2, Utredningen” kommer att påbörjas eller ej.

Om det blir olika beslut fattade av förbundens kongresser/förbundsmöte 2023, så utesluter det inte nya organisationsformer av de förbund som beslutat att gå vidare till utredningsfasen.

Här kan du ladda ner en PDF med en kort sammanfattning över hur projektet drivs, tidsplan och syfte.

LADDA NER PDF

Löpande information om processen hittar du på www.nsf.scout.se/ny-nykterhetsorganisation