Valutskottet behöver hjälp

Valutskottet i NSF har under mandatperioden arbetat med att ta fram kandidater till bla annat stiftelsestyrelse och vår förbundsstyrelse. Det innebär många trevliga samtal med medlemmar. Vad som är lätt att få är tips på lämpliga personer. Många känner andra som skulle göra ett bra jobb i förbundsstyrelsen. Vad vi inte lyckats med är att få tillräckligt många personer att välja att ställa upp som kandidater. Vi är väldigt tacksamma att flera personer har sett möjligheten i att engagera sig i förbundsstyrelsen och vi har förståelse för att flera har tackat nej på grund av privata eller yrkesmässiga skäl. Nu måste vi alla hjälpas åt att hitta, övertala och föreslå fler personer till vår förbundsstyrelse. Vi behöver fler som prioriterar förbundet under ett par år när vi som alltid står inför spännande utmaningar.

Valutskottet presenterar inte sitt ofärdiga förslag nu utan vi presenterar det kl 15 på lördag 12 oktober. Fram till kl 12 på lördagen är det öppet för nomineringar. Kl 15 presenterar vi sedan vårt förslag och övriga kandidater som så önskar.

Valutskottet

Ann, Didrik, Charlotte, Jonas, Laila, Niklas