Resebidrag World Scout Jamboree Korea

Förbundsmötet 2021 beslutade att avsätta en pott på 160 000 kronor i resebidrag för de medlemmar i NSF som deltar i World Scout Jamboree 2023 i Korea. Varje medlem kan få max 2000 kronor. Beslutet på förbundsmötet var att om antalet sökande överstiger de budgeterade medlen minskar bidragssumman per medlem. Indikationen från Scouterna är att NSF har färre än 80 medlemmar som deltar vilket innebär att den utbetalade summan troligtvis kommer att bli 2000 kronor per medlem.

Utbetalning kommer att ske i januari utifrån aktuella anmälningslistor förbundet får ta del av från Scouterna. Kåren och medlemmen behöver därför inte själva göra någon ansökan för att stödet ska betalas ut. Bidraget kommer att betalas ut till den scoutkår som medlemmen angett vid ansökningstillfället.

Har du frågor om stödet?
Kontakta vikarierande organisationssekreterare Linn Ternefors på linn.ternefors@nsf.scout.se