Digital framtidsträff 16 maj

Välkommen till en digital framtidsträff för hela landet!

På lördag den 16 maj bjuder vi in till digital framtidsträff för hela landet. Vi erbjuder två olika tider, båda med samma frågeställningar och teman. Allt för att det ska passa dig som medlem så bra som möjligt samtidigt som vi får ett bra digitalt möte med lagom många deltagare så att alla kan vara delaktiga.

Varje träff beräknas pågå i ungefär 2 timmar. Tiderna för dessa är kl. 14.00 och 18.00. Vid anmälan anger du vilken tid du helst vill vara med.

Program

Förbundsstyrelsen leder träffarna som kommer att handla om hur vi ska växa i NSF och vad ni i kårer och distrikt behöver för att göra det. Vi kommer att inleda mötet med färsk statistik om medlemsläget just nu samt en genomgång av medlemssatsningen och dess status.

Fundera gärna över frågeställningarna redan innan mötet:

• Hur många medlemmar har din kår idag? Och hur ser ni på ert medlemsläge för resten av året?
  • Vad behöver kåren för att kunna växa?
  • Vad är kårens nästa steg? Vad ser ni för utmaningar?
  • Vad behöver kåren från förbundet för att kunna växa?
  • Hur kan vi nå ut till nya medlemmar?
  • Vad kan förbundet i stort göra för att öka i medlemsantal?
  • Hur säkerställer vi kvalitét i verksamheten?

Är det någon annan fråga du skulle vilja diskutera med förbundsstyrelsen om medlemsutveckling? Skicka gärna den till fs@nsf.scout.se innan mötet.

För vem?

Alla som är intresserade av att diskutera medlemsutveckling och hur både din scoutkår och förbundet kan växa är välkomna!

Teknik

Du ansluter till mötet, som sker i Lifesize, via en länk. Du behöver en dator/telefon/surfplatta för att kunna ansluta, men du behöver inte ladda ner något program innan.

Anmälan

Du anmäler dig via eBas och väljer vilket av mötena du helst vill vara med på så försöker vi se till att det blir lagom många på respektive möte.