NSF presenterar: Världsförbättrare 2023!

Tiden för kampanjen Världsförbättrare 2023 har löpt ut och vi tar inte emot fler anmälningar.

I år presenterar NSF en utmaning i samband med Världens Barns kampanjen, riktad särskilt till äventyrare och utmanare! -Bli en världsförbättrare du också!

Med projektet Världsförbättrare vill vi uppmuntra och engagera våra kårer och avdelningar till ett ökat intresse och engagemang för kampanjen som syftar till att alla barn i världen ska få det bättre.

Målet med projektet är att så många patruller och kårer som möjligt ska engagera sig, få kunskap om IOGT-NTO rörelsens internationella arbete, arrangera aktiviteter och samla in pengar till förmån för Världens Barn.

Genom att scouterna engagerar sig i projektet får scouterna möjlighet att förbättra barns livssituation, rättigheter och välmående ute i välden! Patrullen eller laget planerar själva vad man vill göra och hur det genomförs, samtidigt övar scouterna på att planera och arrangera aktiviteter med stöd av sina ledare. När scouterna genomfört projektet får man märket ”Världsförbättrare” att stolt bära på scoutskjortan!

I programmaterialet kan du läsa allt om upplägget, hur du beställer märken, stödmaterial från Världens barn och stödmallar att fylla i till scouterna när de planerar sitt projekt!

Lär mer tips inför kampanjen Världens Barn.