Nytt från årsmötet 2 mars

Trettiofem scouter deltog i årsmötet. Diskussioner, förslag, beslut… och en massa pizza!

Några exempel på vad vi beslutade tillsammans.

• Kåren bjuder in till en vårhajk den 13-14 maj – för alla åldrar.
  • Spårare och upptäckare åker på helglägret NORPOREE 3-5 juni. Scoutkåren subventionerar lägeravgiften.
  • Äldre scouter åker på lägret BUNGE JUMP på Gotland vecka 30. Scoutkåren subventionerar lägeravgiften.
  • Kåren ska köpa in några tält – vi behöver fler sovplatser. Tälten bör rymma fyra personer och får gärna vara flerrumstält.
  • Kåren ska komplettera sin lägerutrustning, med t.ex. nya gasolspisar och gasoltuber

Nya Styrelsen

Mathilda, Sebastian, Markus, Bass, Anna-Lena, Ingvar och Gunnel