Tävling: Designa Världsförbättrarmärket 2024!

Världens Barn-insamlingen är en av Sveriges största insamlingskampanjer. Tillsammans samlar vi in miljontals kronor som gör stor skillnad för barn och unga världen över! Utgångspunkten för Världens Barn är att alla barn har rätt till hälsa, skola och trygghet. Rättigheter som i spåren av konflikter, pandemi och klimatförändringar inte upprätthålls. I många fall leder det till att barn inte får tillgång till skolgång, att det råder brist på rent vatten och sjukvård eller att familjer tvingas på flykt. Just därför är de insatser som Världens Barn bidrar till viktigare än någonsin. Förra året lanserade NSF projektet Världsförbättrare 2023 som ett sätt att tydliggöra vårt engagemang i frågan och öka motivationen för våra scouter att vara med och göra livet bättre för barn som har det svårt runt om i världen. Projektet blev en succé med flera framgångsrika bössor och representation av våra ungdomar på bästa sändningstid i SVT.

Tillsammans samlade vi in över 17 000 kr.

Nu är det nytt år och dags för nya utmaningar! Nytt för i år är att vi bjuder in de yngre scouterna (spårare och upptäckare) att deltaga, på sina villkor och med stöd av sina ledare. De kommer kunna ta Lilla Världsförbättrarmärket 2024.

Hjälp oss designa märket!

Designen på märkena kommer skapas genom en tävling där spårare och upptäckare får skicka in förslag på hur Lilla Världsförbättrarmärket 2024 ska se ut och äventyrare och utmanare får skicka in förslag på hur Världsförbättrarmärket 2024 ska se ut. Det finns några kriterier som behöver följas:

• Storlek och form kommer inte att kunna ändras
  • NSFs logotyp och märkesnamnet ska finnas med

Av alla inskickade förslag väljer förbundet ut ett antal finalister och sedan får alla medlemmar i NSF rösta fram sin favoritdesign. Röstningen kommer att ske digitalt. Vinnaren koras på förbundslägret Landet Ingenstans i sommar!

Designtävlingen drar igång i samband med Tinget 8 mars och sista dagen för att skicka in sitt bidrag är förlängd till den 19 april! Du skickar in ditt bidrag genom att ta ett foto på din teckning eller i ett digitalt bildformat om bilden är ritad på platta eller dyl.

Tävlingsinstruktioner för utskrift hittar du här!
Här finns mallen för märket.

Förslaget skickas in till info@nsf.scout.se
Specificera om märket du skickar in gäller Lilla Världsförbättrarmärket eller Världsförbättrarmärket!

Mer information om Världens Barn-kampanjen finns här, sidan uppdateras kontinuerligt.