Valborgsfirande i Skåre

Under lördagskvällen genomfördes det traditionella Valborgsfirandet i Skåre med fackeltåg, musik, sång, vårtal och fyrverkeri.

Lagom till fackeltåget skulle gå hade vinden som blåst friskt hela dagen mojnat något. Regnet höll sig borta och prick 20.30 avgick fanborg, orkester och fackeltåg från scoutlokalen mot Ilandasjön. Väl framme vid sjön spelade Karlstad Musikkår några melodier innan Grava Folkdanslag tog vid med sin del av programmet. Grava Kyrkokör stod för nästa del i programmet innan årets vårtalare, Dan Kihlström, fick ordet.

Kyrkokören sjöng ytterligare sånger innan Värmlansvisan slutade programmet från scenen. Till sist kom det av många barn efterlängtade fyrverkeriet.

Kårens Utmanarscouter hade bakat bullar och kakor som såldes tillsammans med kaffe, te, varm choklad eller saft. I år gick försäljningen riktigt bra då korvförsäljningen uteblev.