Våra anläggningar

Nykterhetsrörelsens Scoutförbund har tre anläggningar, som drivs av stiftelser, dit kurser, läger och arrangemang förläggs. Anläggningarna står öppna för scoutkårer och enskilda medlemmar och vi hyr gärna ut till andra som är intresserade.

Kungshol Kvarnen sommarKungshol

Kungshols kurs- och lägergård ligger i en naturskön dal strax utanför Rättvik. Här skapas scoutminnen under alla årstider. Både inomhusboende och lägerängar finns tillgängliga för mindre och större arrangemang.

Storvallen stugorStorvallens fjällstugor

Storvallen är din bas för toppäventyret. Här finns stugor för scouterna, familjen och kompisgänget. Alldeles utanför stugknuten hittar du leder för en tur ut på fjället och en liten bit därifrån finns Storlien Alpin med 20 nedfarter för utförsåkning.

Ransberg HuvudbildScoutcamp Ransberg

Scout Camp Ransberg ligger utanför Ransäter i Värmland är ett fantastiskt alternativ för dig som söker en lägerplats eller en bra kurs- och konferensanläggning i naturskön kulturmiljö. Vi erbjuder även totallösningar för lägerupplevelser i en drogfri miljö. Varmt välkomna!