Helvetesgapet i Stodeneskogen

Helvetesgapet finns i Stodeneskogen. Kvällen scoutmöte handlade om att utmana sig själv och våga.

Scouterna fick utmana sig själv att stå för sin åsikt genom flera olika aktiviteter. Scouterna fick prova på att ledas utan att se, hoppa över Helvetesgapet för att ta ställning och att balansera.

En utmaning blev också att göra en trefotssurrning när man aldrig gjort det förut och att kanske samarbeta med en scout man vanligtvis inte samarbetar med.

Det svåraste var nog att utan att kunna se och på ett långt led bli lotsad genom en bana i skogen. Det är svårt att lita på någon annan, att lyssna och bara göra det som den som leder uppmanar till.

Sist ut i balansakten var Tezza och Gunnar under glada tillrop.

Scoutmötets tema är hämtat från boken om Ronja Rövardotter som vi arbetar med just nu. Tidigare har vi aktat oss för att vara rädda och innan dess var det Kalle Blomqvist-tema då vi letade efter Scoutmumriken.