Hidden Shadows – en teaterturné om alkohol och våld

IOGT-NTO-rörelsen och NBV bjuder in till teaterföreställningen Hidden Shadows – om alkohol och våld i nära relationer. Pjäsen spelas av en teatergrupp från Bosnien och Hercegovina och bygger på verkliga berättelser från kvinnor som utsatts för alkoholrelaterat våld.

Föreställningen är en timme lång och framförs på bosniska med svensk textning. Efteråt serveras smörgås och vi fortsätter med ett samtal om våra intryck av pjäsen och om ämnet. Hidden Shadows har tidigare spelats både i Bosnien och Hercegovina, i Serbien och på FN:s kvinnokommission i New York och väckt många samtal och känslor hos publiken.

Bakom föreställningen står organisationen CEM som är samarbetsorganisation till IOGT-NTO-rörelsen som tillsammans med studieförbundet NBV bjuder in till turnén i Sverige.

Teaterturnén

Teaterturnén för Hidden Shadows börjar i Malmö den 6 mars och går sedan till Skövde, Mölnlycke, Jönköping och Stockholm för att avslutas i Köping den 13 mars.
OBS! Föreställningen är ganska stark och lämpar sig inte för yngre barn.

Föreställningar:

Malmö,Moriska paviljongen, Folkets park, 6 mars kl 18.00-20.00

Skövde kulturhus, Valhall, 7 mars kl 18.00-20.00

Mölnlycke, Wendelsbergs Folkhögskola 8 mars kl 18.30-20.30

Jönköping Kulturhus, 9 mars kl 19.00-21.00

Stockholm,Teater Pero, 11 mars, kl 14.30-16.30 och 12 mars, kl 15.00-17.00

Köping, Forum, 13 mars kl 18.00-20.00

Biljetter

Biljetter till föreställningarna bokas på: www.bit.ly/hiddenshadows
Biljetterna är gratis men vi ser gärna ett frivilligt bidrag för fikat. Kontanter och Swish kommer att fungera som betalsätt för detta på plats. Då antal platser är begränsade vill vi att varje person anmäler sig till den specifika föreställningen senast den 1 mars för att garantera en plats.
Vill du boka biljetter till familjen eller ett större sällskap så går det också bra, skriv då in hur många ni blir i formuläret. Vi skickar sedan en bekräftelse med epost till den adress du uppger. Ditt namn samt antal biljetter som du bokat kommer att finnas på en gästlista vid entrén till teatern.

För mer information om alkohol och våld
1. Faktablad kring en forskarrapport om alkohol och våld (pdf)
2. Läs hela forskarrapporten
3. Läs hela artikeln “En kulturinsats som berör” om Hidden Shadows, skriven av ForumSyd.

Information om organisationen CEM
Bosniska

Affischer och Inbjudningar att ladda ner och sprida (pdf)
Affisch
Inbjudan
Jönköping_Hidden_Shadows
Köping_Hidden_Shadows
Malmö_Hidden_Shadows
Skövde_Hidden_Shadows
Stockholm_Hidden_Shadows
Wendelsberg_Hidden_Shadows

Kontakt

För vägbeskrivning samt frågor om tillgänglighet i lokalerna, kontakta respektive teater.
För övriga frågor om turnén, kontakta Julia Carlbäcker, IOGT-NTO-rörelsen, julia.carlbacker(a)iogt.se, 070-2834559