Trolltyg 10 – 11 oktober

Hällans Scoutkår åker på kårhajk till Utsikten en bit bortanför Liden. Vi vandrar på lördagen och på natten sover spårarscouterna i stugor och de äldre scouterna tältar. Läs scouternas egna ord om hajken:

”Jag tycker att det var roligt att vara uppe på Hattberget och äta mat. Vi gick dit upp. Det var ganska långt. Jag, Aline och My sov i samma tält. På morgonen så lekte vi en masklek. Vi brottades när vi hade på oss sovsäckarna. Det var jätteroligt. På kvällen pysslade vi, jag gjorde en boll och en figur av trolldeg.”

” Vi har gjort trollsvansar och gått långt”

”Vi har varit och vandrat, pysslat, bakat och ätit hajkbomber. Även träffat troll.”

”Jag tycker att det var roligt att träffa troll och pyssla, men det var lite halt på morgonen.”

”Jag tyckte det var roligast att få se BomBom”

”Jag tycker att när vi fick träffa troll och när vi gjorde svansar och när vi bakade bröd och när vi gjorde jongleringsbollar”

”Vi har gått långt! Vi har spelat trollfotboll och så! Jag har gjort ett troll!”

” Jag har gått upp på ett berg som var jobbigt att gå upp för. Sen har vi haft trollfotboll och bakat bröd. När vi kom ner så fick vi göra hajkbomber. Det blev gott. Sen har vi träffat troll, pyssslat trolldeg. Jag fick göra min på 5 min. ”

”Jag tyckte det var roligt att få pyssla och gå upp på berget. Det har varit jätte, jätteroligt”

”Det var roligt att vara på mitt första scoutläger!”

”Jag har bestigit Hattberget”

”Jag tyckte det var kul att träffa BomBOm och jag sov jätteskönt”

”Vi har gott upp på ett berg och lekt. Vi har lagat mat. Tack, detta har varit jättekul!”

”Jag har gått upp på för Hattberget och gjort hajkbomber. Nu ska vi har Trollkamp”

”Jag tycker att trollbollen var roligt och att gå upp till Hattberget var kul. Det var väldigt riligt att vi kunde göra ett scoutläger hemma hos mig”

”Jag tycker att det alltid är kul och gå på scoutläger. Men varje läger är speciellt! Detta läger var kul för att vi träffade ”troll” J ”

”I Helgen har vi haft scoutläger här. Vi gick upp på Hattberget. Där bakade vi bröd och åt soppa. Sen sov vi i tält. Jag sov med My och Aline. På morgonen så lekte vi en masklek, vi brottades med sovsäckarna”